В днешно време сме готови да похарчим повече пари за чанта, отколкото за почивка или дори за кола. И искаме целия свят да знае това.
Дрехите на модния подиум често заемат второ място след този най-примамлив аксесоар – чантата. Тази тенденция се забелязва миналата година, когато Кейт Мос участва в кампания на марката Longchamp, лежаща гола на брега „само по чанта“.
Посланието беше ясно: дрехите са излишни - всичко се отнася до чантата.
Но защо намираме дамските чанти за толкова привлекателни? Това отчасти, е защото те са се превърнали в уникален външен израз за статуса на жената, модните умения и нейната независимост. Натрупващата популярност на чантите през последните 100 години, е следствие от нарастващата социална независимост на техните собственички.
Преди около 200 години, жените са били главно домакини. Но тъй като започват да напускат дома, както за почивки, така и за работа, чантите се превръщат в полезен начин за пренасяне на вещите им.
Пътуванията предизвикали експлозия в популярността на модния багаж като куфари, калъфи за дрехи, кутии за шапки и обувки.
Не случайно, много от най-луксозните дизайнерски къщи като Louis Vuitton, Gucci, Prada и Hermes, произхождат от края на 19-ти и началото на 20-ти век, тъй като пътуването става по-често. След като жените придобиват финансова независимост, индустрията на чантата процъфтява, пропорционално на нейния скромен произход.
За известно време чантите се разглеждат като сексуални артикули - изразът "стара чанта" за жена, е останала част от това наследство.
Тези дни, въпреки че чантите нямат коварна репутация, не са загубили сексуалната си привлекателност и това вероятно се дължи на факта, че чантата остава аксесоар, който все още е много тясно свързан с всички наши най-интимни притежания.
Чантата съдържа нашият комплект за оцеляване в ежедневието - от мобилен телефон, тампони, грим, пари и ключове, до лаптопи, дъвки, презервативи или смяна на дрехи.
Дамската чанта е енигма. В резултат на това, мистиката й остава непокътната. Много мъже са наясно, че това, което дамите носят в чантите си, е вълнуващо и неясно, но никога няма да посмеят да нахлуят в неприкосновеността на личния им живот.
Повечето жени биха се чувствали като голи без чантите си. И тъй като дрехите стават все по-рационализирани и минималистични, избора на дамска чанта е това, което ще ви открои в тълпата.
Това е тенденция, която подхранва невероятния растеж на производството на чанти през последното десетилетие. До 2006 г. едно проучване показва, че продажбите на дамски чанти нараства два пъти повече от тези на дрехите.
Но с толкова много дизайнерски чанти, които се стремят да грабнат нашето внимание, какво е необходимо, за да си кажем: „Това е чантата“.
Най-очевидният признак, е удивителният дизайн. Една чанта трябва да бъде незабавно разпознаваема - независимо дали става въпрос за отличителните ювелирни и златни вериги на чантата Chanel 2.55, за Fendi Baguette, която не можете да сбъркате или чантата на Chloe Paddington с големия катинар.
Друг важен елемент за чантата, разбира се, е блясъкът. Често това идва от магическата връзка между марка и знаменитост, като известната чанта на Хермес Кели.
Чантата първоначално е произведена през 1935 г., но чак през 1956 г. репутацията й става положително стратосферна, когато младоженката Принцеса Грейс Кели от Монако се появява с фотография на корицата на списание Time, на която се опитва да предпази бременното си коремче с класическата чанта на Hermes.
Въпросната чанта става известна като „Кели“( в нейната чест) и се превръща в световен бестселър.
В днешно време само появата на стилната икона Кейт Мос с чанта в ръката, може да придаде огромен успех на създателите й. Mulberry, Balenciaga и Stella McCartney са се възползвали от славата й през последните години.